Yoganovisen

Så löser vi spänningarna på din arbetsplats

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2017 13:36 CET

En stor utmaning för våra företag är den enskilda personens välmående. Sjukskrivningar och arbetsskador kräver stora insatser för både företaget och den drabbade individen.

Att jobba proaktivt lönar sig och skapar en bättre dynamik på arbetsplatsen. Tyvärr har man ofta bara två lägen - arbeta eller rehab.Stimulerande åtgärder med subventionerade träningskort och friskvårdsbidrag är bra men det lämnar över ansvaret på den enskilda individen att fysiskt aktivera sig någon eller några gånger i veckan.

Ännu enklare och mer effektivt vore det att ta små korta pauser under dagen och göra några enkla sträckövningar, kanske till och med några andningsövningar som praktiseras inom Yogan.

Yoganovisen har sammanställt 12 övningar för olika delar av kroppen som enkelt kan utföras på både kontoret och i hemmet. Till hjälp finns det både korta videofilmer och ett kompletterande häfte.

Patrik Kronberg, entusiatisk Yogalärare på Yoganovisen.

Yoganovisen.se är sajten för dig som är nyfiken på Yoga och vill träna på egen hand i hemmet, resan eller där du befinner dig för stunden. Nybörjare eller avancerad spelar ingen roll, Yoga för alla!

Patrik Kronberg är en entusiastisk Yogalärare med långt förflutet inom IT branschen. Yoganovisen.se erbjuder både DVD kurser inom Yoga och håller Yogaklasser online.