Conductive

Så ökar du försäljningen med strategisk omvärldsanalys

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2010 14:14 CET

Omvärldsbevakning täcker mycket mer än media och handlar om att ta fram relevant beslutsunderlag för planering, marknadsbearbetning,  riskberedskap och affärsutveckling. Att detta är centralt för en  säljorganisation, det vet du, men vet du hur du går tillväga, vilken analysnivå du ska använda och hur du på bästa sätt använder informationen som du får fram?

På kursen Strategisk omvärldsanalys B2B lär du dig:

• Hur du organiserar omvärldsanalysen och förankrar den i hela försäljningsorganisationen
  • Taktisk konkurrentanalys – verktyg för att förbättra konkurrentbevakningen
  • Hur du prioriterar och gallrar i informationsdjungeln
  • Hur du kommunicerar analysresultaten till både ledning och försäljningsorganisation

Kursledare är David Lerdell. David driver företaget Lerdell Investigations AB. De bedriver strategisk omvärldsanalys med fokus på den källa som ökar mest i betydelse - internet. Lerdell Investigations arbetar med omvärldsbevakning, omvärldsanalys och Internet Intelligence. David Lerdell har tidigare forskat om organiseringen av internet vid Handelshögskolan i Stockholm, och är tillsammans med andra internetforskare och Dataföreningen i Stockholm grundare av tankesmedjan Forum Internet.

Vi på Conductive har mångårig erfarenhet av att arrangera konferenser och utbildningar. Med fokus på dig och din fortsatta kompetensutveckling jobbar vi för att skapa Sveriges bästa konferenser och utbildningar. Vill du veta mer om oss på Conductive och våra övriga arrangemang? Gå in på www.conductive.se eller maila oss på info@conductive.se. Vill du tala med oss personligen kan du ringa 08-670 84 80.