CLM Kommunikation

Så reser du billigare – onlinebokning+lågprisflyg=billigt

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2009 11:53 CEST

Det är numera stora rabatter på onlinebokning via nätet eftersom reseföretagen administerar sina resor på ett mycket effektivare sätt. Som konsument kan man tjäna både pengar och tid genom att boka sin resa via reseaktörernas enkla och informativa hemsidor. Utbudet på lågprisflyg, sista minuten och billiga flygbiljetter har aldrig varit större eller biligare. Och det är lågprisflygbolagen som leder utvecklingen på webben. Allt fler väljer att boka via nätet och internetbokningarna ökar år efter år. På Lågprisflyg.nu hittar du information om resmål samt de lågprisflygbolag som tillhandahåller de billigaste flygbiljetterna.

- Då slitaget på miljön blir allt kraftigare kommer sannolikt resandet regleras i framtiden. Att resa billigt och se världen är ingen självklarhet utan snarare en möjlighet som finns just nu, säger ägaren Micael Wiking.

Generellt är billigt flyg s k lågprisflyg det som efterfrågas mest. Och trenden visar att utvecklingen går mot ännu bättre selekteringsverktyg för att hitta just billiga resor och flygbiljetter.

- Sverige ligger idag mycket långt framme vad gäller onlinebokning. Flera reseaktörer har byggt tekniska plattformar som gör att matchningen mellan kund och utbud blir ytterst träffsäker. Det är en härlig tid för den som vill se jordens alla hörn, avslutar Micael Wiking.

...........

Lågprisflyg:

Lågprisflygbolag.se - en reseguide som presenterar och informerar om de billigaste flygbolagen och resebyråerna.

FlygbolagsGuiden.se - reseguide som presenterar och informerar om de billigaste lågprisflygbolagen. Här hittar du t ex topplistor över världens vackraste städer och stränder.

Portalerna har tillsammans med andra sajter i nätverket drygt 1,5 miljoner unika besökare på årsbasis och genererar 4 miljoner impressions under perioden.

...........

CLM KOMMUNIKATION