Exportrådet

Så ska exporten säkras för Sveriges småföretag

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2003 08:49 CEST

Exportrådets styrelse och Delegationen för mindre företag (DMF) besöker Småland för att diskutera och presentera Exportrådets småföretagsprogram som är speciellt anpassade för att skapa tillväxt i de små exportföretagen.

Den 30/9-1/10 är Exportrådets styrelse och Delegationen för mindre företag (DMF) i Toftaholm och Gnosjö. Under de två dagarna kommer man tillsammans med ett 50-tal småföretagare, Birgit Friggebo som är landshövding för Jönköpings län, näringslivschefer och representanter från Almi, Handelskammare med flera organisationer att diskutera Exportrådets program för småföretag. Exportrådets roll kommer att presenteras med fokus på tjänsterna Personliga Exportrådgivare, Mässprogrammet, Exportsäljarprogrammet och Kompetensprogrammet.

Media är välkommen att medverka på företagarmötet den 1 oktober kl. 09.30-10.30 med avslutande pressmöte som startar kl. 10.30.
---------------------
Tid: Onsdagen den 1 oktober kl. 09.30-10.30 med avslutande pressmöte som startar kl. 10.30.

Plats: Gnosjöandans Kunskapscentrum (GKC), Fritidsvägen 4, Gnosjö

Läs om Exportrådets småföretagssprogram: www.swedishtrade.se/smaforetagsprogram

Anmälan: press@swedishtrade.se

För ytterligare information kontakta:
Lennart Grandelius, Exportrådgivare Exportrådet och sekreterare i DMF tel 08-783 86 07, 0708-83 86 07 Katarina Nyman, informatör Exportrådet, tel 08-783 85 46, 0708-83 85 46

Delegationen för mindre företag (DMF) är utsedd av Exportrådets styrelse. DMF har till uppgift att genom rådgivning och praktisk assistans stödja och utveckla exporten för de mindre företagen.

Exportrådet hjälper företag att etablera produkter, tjänster och idéer på nya marknader. Vi har över 350 anställda och kontor i 35 länder. Vi arbetar genom svenska ambassader, konsulat och handelskammare i länder där vi inte har egna kontor. Exportrådet verkar på uppdrag av näringslivet och staten. Omsättningen är cirka 425 miljoner kronor

Exportrådets småföretagsprogram erbjuder tjänster och resurser särskilt utformade för att höja kompetensen i små företag med liten exporterfarenhet. Läs mer på www.swedishtrade.se/smaforetagsprogram.