Mental Ergonomi, Anneli Godman

Så här kan vi ju inte ha det. Nu vill vi jobba för sundare arbetsplatser!

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2016 09:43 CEST

Resultatbolaget har inlett ett samarbete med Anneli Godman för att hjälpa till att minska stressen på arbetsplatserna. Tillsammans med Anneli erbjuder Resultatbolaget utbildningar i Mental Ergonomi för att skapa sundare arbetsplatser och få chefer och medarbetare att må bättre samt att få mer gjort.

Den ökade stressen gör oss inte bara sjuka - stressen och sjukskrivningarna innebär även stora kostnader för både individerna och arbetsplatserna som drabbas. Att som individ inte kunna fungera fullt ut i sin vardag som anställd, partner eller förälder eller att som företag behöva hantera sjukskrivningar, havererade team och utmattade medarbetare innebär ofta ett stort ekonomiskt bortfall.

Även Arbetsmiljöverket ser att det här är ett stort problem och att vi måste agera nu. De har därför tagit fram nya föreskrifter för arbetsgivare så att arbetsmiljölagen ska bli tydligare - människor ska helt enkelt inte behöva bli sjuka av för mycket arbetsbelastning.

Såhär kan vi ju inte ha det. Nu vill vi jobba för sundare arbetsplatser!

Om utbildningen Mental Ergonomi
Utbildningen ges internt på företag och organisationer och består av en inledande föreläsning på två timmar. Därefter tränar deltagarna i sin vardag med hjälp av ett webbverktyg i 4 veckor. Där får de se filmer, läsa artiklar och anta utmaningar som hjälper dem att planera, fokusera och återhämta sig. Av tidigare deltagare anser 97 % att de efter utbildningen stressar mindre, får mer gjort och har roligare på arbetet. Snacka om tydliga resultat!

Läs mer om utbildningen!

Anneli Ekström Godman, "den ofrivillige stressexperten", har en vision: att sprida kunskap om hur vi kan fungera på topp utan att bränna ut oss. Det går att kombinera hög produktivitet och välmående. Neuroledarskap och Mental Ergonomi ger kunskap och åtgärder. Verksamheten drivs inom Rindö Re AB.