Sånga-Säby Hotell & Konferens

Sånga-Säby Kurs & Konferens KRAV-certifierar sin restaurang

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2011 15:36 CEST

Sånga-Säby har KRAV-certifierat restaurangen genom att öka tillgängligheten av KRAV-godkända livsmedel.

En kRAV-certifierad restaurang skall bidra till en ökad tillgänglighet av KRAV certifierade rätter och produkter genom:

• En garanterad omfattning av KRAV certifierade livsmedel
    • Exponering av KRAVs namn och märke
    • Goda kunskaper bland personalen om KRAV och ekologisk produktion
    • Att använda ingredienser med så få tillsatser som möjligt

Certifieringen stämmer väl in i vårt uppdrag som helägt dotterbolag till LRF, säger Per Åhrlin, VD för Sånga-Säby Kurs & Konferens.Vår ambition är att servera hotellbranschens bästa mat med bra produkter från Sveriges bönder. KRAV-certifieringen stöder oss i den ambitionen.

Vill du veta mer? Kontakta VD, Per Åhrlin, tfn 08-560 480 51 eller mail per.ahrlin@sanga-saby.se

Sånga-Säby ligger vackert vid Mälarens strand endast 35 km från centrala Stockholm. Här erbjuder vi hög kvalité, smakrika måltider, olika event och aktiviteter samt stora och små lokaler utifrån dina behov. I Herrgården kan den mindre gruppen som önskar det lilla extra, mötas, umgås och övernatta i vacker sekelskiftesmiljö. Sånga-Säby är Nordens första svanenmärkta hotell och är sedan 2007 ett Klimatneutralt företag, vilket gör att ditt arrangemang hos oss blir Klimatneutralt.