Unisoul Music

Sånglektioner Online - sjung var du vill och när du vill

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2010 10:04 CET

Unisoul Music lanserar sånglektioner på nätet. Man kan träna hemma eller på semestern och utan att någon hör. Allt man behöver är tillgång till Internet. Sånglektionerna ges av sångpedagog Cecilia Nedgård som har mångårig erfarenhet av sångundervisning och är utbildad bl.a på Kungliga Musikhögskolan i Stockholm. Cecilia Nedgård har spelat in sånglektioner för olika kunskapsnivåer.

På lektionerna går hon igenom olika grundläggande sångövningar och sångtekniker som är viktiga för att kunna sjunga. "För mig är det viktigt att eleven vet vad som händer i kroppen när man sjunger och jag utgår därför från vetenskaplig kunskap i mina liknelser och fysiska övningar. Eleven bör alltid veta varför man gör en övning och vad den syftar till", säger Cecilia Nedgård.

Sånglektionerna hittar man på www.unisoulmusic.se under menyn "lektioner online". Där får man först ett smakprov där man kan testa hur sånglektionerna fungerar och hur de är uppbyggda. När man har registrerat sig kan man välja hur länge man vill träna. Alternativen är en månad, tre månader och sex månader. När man valt tidsperiod får man tillgång till alla lektioner och kan träna hur mycket man vill. Man väljer själv svårighetsgrad och typ av övningar beroende på om man är helt nybörjare eller har tagit lektioner förut. Är man helt ny följer man det upplägg som finns, om man är mer avancerad kan man skräddarsy sina egna lektioner.

Unisoul Music vänder sig till hela världen och har, trots att tjänsten är alldeles ny, redan haft kunder i bl.a. Grekland och Tyskland.

För mer information om Unisoul Musics sånglektioner på nätet besök Unisoul
Musics hemsida www.unisoulmusic.se

Unisoul Music erbjuder sångundervisning i olika former (enskilda sånglektioner, sånglektioner online, pop/rock kör mm.), i alla genrer (från opera till pop) och på alla nivåer (från nybörjare till avancerad). Läs mer om Unisoul Music på www.unisoulmusic.se