SACHAJUAN Haircare AB

SACHAJUAN ÖPPNAR INTERNETBUTIK MED UNIKA PRODUKTER

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2010 09:52 CET

Nu lanseras SACHAJUANs egen internetbutik. I butiken finner du produkter som fram till nu endast funnits att köpa i salongerna. I sortimentet finns bland annat de verktyg som SACHAJUAN själva arbetar med, salongsstorlekar av schampo, vårdande produkter, reseförpackningar och presentkort.

Du finner också SACHAJUANs nya produkt OVER NIGHT HAIR REPAIR som vårdar ditt hår under tiden som du sover.

OVER NIGHT HAIR REPAIR bygger upp elasticiteten och styrkan i håret och ger det en fantastisk glans. Den innehåller den högsta koncentrationen Ocean Silk Technology av alla SACHAJUANs produkter och innehåller alger från Rhodophycea och Chondrus Crispus.

Rhodophycea penetrerar håret och stärker det från insidan samtidigt som Chondrus Crispus återfuktar och ger glans från utsidan samtidigt som den skapar en underbar känsla i håret. Algerna tillför också naturliga spårämnen och mineraler.

Du hittar internetbutiken på shop.sachajuan.com eller via hemsidan www.sachajuan.com

Högupplösta pressbilder: http://www.sachajuan.com/downloads

För mer information, kontakta:

Helena Stenqvist, presskontakt, MICAEL BINDEFELD AB, helena.stenqvist@bindefeldab.se. Tel: +46 8 545 685 77.
Richard Wikström, vd SACHAJUAN Haircare AB, richard.w@sachajuan.com. Tel: +46 70 584 32 06.

Om SACHAJUAN

SACHAJUAN grundades av Sacha Mitic och Juan Rosenlind 1997. De båda är välmeriterade frisörer med lång bakgrund och erfarenhet inom frisör- och modebranschen i Sverige och internationellt. Sacha och Juan har arbetat med internationella tidningar såsom Vogue, Elle, Glamour, Allure, Amica och GQ. I Sverige medverkar de regelbundet i den svenska modepressen. SACHAJUAN består idag av 3 salonger på Sturegatan 38 samt salongerna i Sickla Galleria i Nacka, och Sollentuna Centrum.

SACHAJUAN har för närvarande distribution i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Schweiz, Österrike, Frankrike, USA, Ryssland, Sydkorea och Hong Kong. Kommande länder som kommer att öppnas för distribution är Ryssland och Storbritannien.

I Sverige säljs SACHAJUANs produktserie på de egna salongerna, NK, Kicks, Åhléns, Parelle och Apoteken. Internationellt säljs SACHAJUAN bland annat på Fred Segal i Los Angeles, Whittemore House i New York och Marie Robinson 5th Avenue i New York.