Zoomability AB

Säfsen erbjuder ny upplevelse på sportlovet

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2013 08:38 CET

Under vecka sju, åtta och nio kommer Säfsen att erbjuda Sveriges senaste upplevelse - Zoomcamp. Utöver härlig skidåkning finns alltså möjlighet att hyra det nya svenska elfordonet som kallas zoomkart. Säfsen erbjuder sina gäster ett brett utbud av aktiviteter utöver själva skidåkningen och är nu först ut av Sveriges skidanläggningar att lansera Zoomcamp. Säfsens Zoomcamp kommer att bestå av sex stycken så kallade zoomkarts som kan hyras för att köra i grupp på tur eller racing på bana. Zoomkart ett litet, säkert elfordon med fyrhjulsdrift som du sitter i och styr med styre. Det är ett helt terränggående elfordon som också klarar Säfsens pistade snöstigar. Gäster kan njuta av naturen och samtidigt ha riktigt roligt i den accelerationssnabba zoomkarten. Maxhastigheten är 20 km/h vilket gör att zoomkarten klassas som en cykel klass III så det krävs inget körkort och det är tillåtet att köra på vägar, cykelbanor och off-road.

Att Säfsen är först ut av skidanläggningarna är ingen tillfällighet menar Säfsens anläggningschef Jonas Andersson: Säfsen söker ständigt nya aktiviteter för våra gäster och vi ser Zoomcamp som ett perfekt sätt att erbjuda en rolig motorupplevelse för alla som dessutom är tyst och miljövänlig, säger Jonas Andersson.

Zoomkarten är utvecklad av det svenska elfordonsföretaget Zoomability AB vars marknadsbolag Zoomcamp AB nu bygger upp ett nät av anläggningar i besöksnäringen som får rätt att hyra ut och sälja zoomkarts under det gemensamma upplevelsevarumärket Zoomcamp. -Säfsen är en av de anläggningar som vi verkligen hoppats på och det är riktigt roligt och just under sportloven kommer vi få en bra exponering, säger  Björn Larsson, glad vd på Zoomcamp AB.

Upplevelsekonceptet Zoomcamp vann Stockholm Innovation Awards i kategorien Besöksnäring 2012 och nominerades också som en av tre till priset som Årets innovation på TRIP Award 2012 som arrangeras av RTS Rese- och Turistnäringen i Sverige.

För mer information kontakta:

Säfsen, Jonas Andersson, 070-417 24 50, ja@safsen.se

Zoomcamp AB, Björn Larsson, 070-760 55 09, bjorn.larsson@zoomcamp.com