SÄFSEN Resort AB

Säfsen Resort AB utvald som ny medlem i marknadsorganisationen Svenska Möten

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2006 15:25 CET

Säfsen har antagits som ny medlem i Svenska Möten, en marknadsorganisation som utgörs av drygt 100 handplockade anläggningar för möten och konferenser runt om i Sverige. Medlemmar i Svenska Möten bedöms löpande efter vissa angivna kvalitetskrav på anläggning och organisation. Medlemmarna i Svenska Möten är utvalda enligt ett tydligt klassificeringssystem efter vad de erbjuder när det gäller miljö, boende, mat och aktiviteter samt säkerhet – totalt 165 punkter. – Det är glädjande att konstatera att Svenska Möten fortsätter att växa och att vi – tillsammans med våra medlemmar – underlättar för våra kunder att hitta anläggningar som lever upp till de krav som krävs för en lyckad konferens, säger Svenska Mötens vd, Johan Fägerblad. Säfsens vd Christer Rosén är mycket nöjd med att anläggningen nu blivit antagen som medlem i Svenska Möten. – För alla medarbetare i Säfsen är medlemskapet i Svenska Möten ett kvitto på att vår anläggning tillhör en av landets främsta när det handlar om att erbjuda besökare en upplevelse av hög kvalitet. Medlemskapet i Svenska Möten visar samtidigt att vi är ett tryggt val för den medvetna mötesarrangören, säger Christer Rosén. Konferensgästen i Säfsen möts av en inspirerande miljö, fullt utrustade konferenslokaler, ett högklassigt kök och ett omfattande utbud av aktiviteter och upplevelser. I år erbjuder Säfsen sina gäster även ett modernt och uppgraderat boende i 50 totalrenoverade sexbäddstugor i den nybildade bostadsrättsföreningen Säfsbyn 1. För ytterligare information och bilder för fri publicering: Christer Rosén, vd Säfsen Resort AB, tel 0591-77 50 11, 0706-20 98 40, christer.rosen@safsen.se Johan Fägerblad, vd Svenska Möten, tel 0706-85 30 43. www.safsen.se/pressrum, www.svenskamoten.se SÄFSEN är en konferens-, aktivitets- och upplevelsedestination i Dalarna med verksamhet året runt. SÄFSEN har 16 nerfarter och 6 liftar, 115 kilometer längdspår, skidskola samt en mycket välsorterad skiduthyrning. Här finns också bland annat 17 000 hektar jaktmark, 175 sjöar för sport- och ädelfiske, vandringsleder och över 300 kilometer MTB-leder. Aktivitetsprogrammet, med anknytning till naturen, är ett av Sveriges bredaste. SÄFSEN har ett högklassigt kök, 1 300 bäddar i timmerstugor samt konferensmöjligheter för upp till 400 personer. Säfsen Resort AB tilldelades 2006 priset som årets företag i Ludvika kommun och blev nyligen kvalitetsmärkt av organisationen Naturens Bästa. Svenska Möten består av mer än 100 konferensanläggningar över hela Sverige. Alla medlemmar är utvalda för att de kan erbjuda de bästa förutsättningarna för möten och konferenser. I dagsläget representerar organisationen cirka 25 procent av den totala mötesindustrin och omsätter två miljarder fördelat på cirka en miljon gästnätter. Svenska Möten tar genom ett flertal projekt ett tydligt ansvar att driva branschens utveckling och ytterligare befästa sin position som ledande mötesstrateger. Bland dem finns Svenska Mötesmodeller, Årets Mötesmåltid och Framtidens Mötesrum.