Riksdagen

Säkerhetsläget inom kriminalvården debatteras i riksdagen

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2004 20:00 CEST

På torsdag, den 14 oktober, kl. 11.00 - cirka kl. 12.15, hålls på begäran av Folkpartiets riksdagsgrupp en aktuell debatt om kriminalvården och säkerhetssituationen på landets anstalter.

En företrädare för varje parti deltar. Johan Pehrson (fp), justitieutskottets ordförande, inleder debatten med ett kort anförande. Han följs av justitieminister Thomas Bodström (s) som håller ett 10-minutersanförande. Därefter talar de övriga partiföreträdarna i följande ordning: Beatrice Ask (m), Peter Althin (kd), Alice Åström (v), Johan Linander (c) och Leif Björnlod (mp).

I debatten som beräknas pågå cirka 1 timme och 15 minuter disponerar justitieministern sammanlagt 20 minuters talartid och Johan Pehrson (fp) har 14 minuter till sitt förfogande. De övriga debattdeltagarna får tala i 8 minuter var.

Kriminalvårdsdebatten direktsänds i SVT2 och 24 Direkt.
Efter torsdagens aktuella debatt, cirka kl. 12.15, återgår arbetet i kammaren till den allmänpolitiska debatten, vilken som längst beräknas pågå fram till kl. 23.00.

Direktsändning av allmänpolitiska debatten i 24 Direkt, torsdag kl. 12.15-17.00.
Samtliga debatter kan följas via webb-TV: www.riksdagen.se

Christina Green
Pressekreterare, tfn 08-786 40 54, 070-609 64 48