Pilz Skandinavien K/S

Säkert Nödstopp med PITestop

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2012 11:40 CEST

Val av rätt nödstoppsanordning är avgörande för säkerheten för människa och maskin. nödstoppsknappen PITestop utlöser en signal för stopp av den riskfyllda rörelsen efter manuell manövrering.

Snabbare beställning

Tack vare nya variantsatser går din beställning ännu snabbare: Knappar, kontaktblock med hållare och monteringskapslingar för påmonteringsversionen är kombinerade i olika satser. Dessutom har vi utvidgat produktfamiljen med den nya den nya nödstoppsknappen PIT es 2, som tack vare sin knappstorlek får ännu mer yta för utlösning av nödstoppet.

Översiktlig konstruktion

Nödstoppssymbolen är anbringad på tre ställen på knappen tack vare den översiktliga konstruktionen. Därmed bortfaller den ytterligare texten på användarens språk. Manöver- och signaldonen erbjuder en optimal komplettering av sensorteknik, styrteknik och driftteknik för upprustning av din anläggning enligt gällande normer.

Snabböverblick av dina fördelar med nödstoppskanppen:

• Pilz-nödstoppsknapp enligt gällande standarder
  • Olika varianter av nödstoppsknappen erbjuder högsta säkerhet i varje situation: belyst, med nyckel, för omgivningar som är föremål för hygienkrav (IP 69K)
  • Enkel, flexibel montering tack vare en inmonterings- och påmonteringsversion
  • Inbyggd övervakningsfunktion genom snabbanslutningsteknik (push in technology)

Pilz på Scanautomatic mässan i Göteborg, 9-11 oktober: Monter B08:52

Pilz Skandinavien K/S

Pilz Skandinavien är ett dotterbolag till Pilz GmbH & Co., som med mer än 1 500 medarbetare över hela världen är ledande inom säker automationsteknologi. Huvudkontoret i Tyskland och de 28 dotterbolagen som finns på alla kontinenter har försäljning och ger applikationslösningar på plats. Produkterna omfattar kontroll- och övervakningsreläer, säkerhetsreläer, programmerbara styrsystem, säkra BUS-system, sensorer, ljusridåer/ljusbommar, mekaniska säkerhetsbrytare, operatörspaneler, textdisplayer och servolösningar.

Utöver komponenter erbjuder Pilz också ett brett urval av servicetjänster. Dessa omfattar bl.a. rådgivning, utveckling och utbildning. Pilz kan bl.a. hjälpa till med att utforma kursprogram för ett företags medarbetare eller utföra maskinsäkerhets-/riskbedömningar, säkerhetskoncept/-design och CE-märkningar.

Önskas ytterligare information är ni välkomna att kontakta Pilz Skandinavien K/S. Telefon: +46 (0)300 139 90, e-mail: pilz.se@pilz.dk