flexite

Säljare sänker lönsamheten

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2011 08:31 CET

En säljare som känner till vinstmarginalerna för det han säljer ger större rabatter. Det är bakgrunden till ett projekt för att hitta den optimala balansen mellan öppenhet och lönsamhet.

Normalt begränsas tillgång till information enbart med hänsyn till informationssäkerhet, men genom att även införa ett lönsamhetsperspektiv påverkas direkt marginalerna. Ett sådant perspektiv måste innehålla identifierade riskkombinationer och fungerande rutiner för att behörigheter både ges, och tas bort, korrekt.

Projektet genomförs av Flexeurope AB med stöd från Vinnova och en färdig lösning på mjukvaran flexiteBPMS kommer presenteras under nästa år.

- Det är givetvis hedrande att Vinnova visar oss förtroende, men det roligaste är det enorma intresset från våra kunder, säger Karl-Oskar Brännström, projektledare.

800 000kr i stöd från Vinnova

Vinnova har inom ramen för programmet Forska och Väx, utlysning hösten 2011, beviljat Flexeurope AB 800 000kr i stöd för projektet ”Processtöd för behörighetshantering för maximal informationssäkerhet och ökad lönsamhet”

För mer information:

Karl-Oskar Brännström, Flexeurope AB

08-55676328, 070-6350006

Karl-oskar.brannstrom@flexite.com

__________________________________________________________________

Om Flexeurope AB

Vi hjälper företag och organisationer att arbeta på ett bättre sätt genom att optimera och automatisera verksamhetens processer. Vår verksamhet är uppdelad i två delar. Dels tjänster där vi tillsammans med kund tar reda på hur verksamheten borde arbeta och dels programvaran flexiteBPMS med en processmotor som ser till att verksamheten verkligen arbetar på det sätt som fastställts.

Kunder

Företaget har kunder inom både den privata sektorn, kommun och landsting och har en marknadsledande ställning i Sverige med drygt 200 000 licenserade användare.

Ekonomi

Företaget hade det senaste bokslutsåret en tillväxt på 15% och en total omsättning på 10Mkr. Företaget har idag 11 anställda i Sverige och 10 utvecklare på sitt utvecklingskontor i Minsk i Vitryssland.

www.flexite.com