Vendator AB

Säljare samlar in pengar istället för att skicka julklappar!

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2009 09:28 CET

Den 22 december skickar säljföretaget VENDATOR ut 30 av sina bästa säljare på gator och torg i Stockholm, Göteborg och Malmö. Uppdraget är att använda medarbetarnas säljkompetens för att samla in pengar till Rädda Barnen.

– Jag vill ge en annans sorts julgåva än chokladaskar och tror att våra medarbetare och kunder uppskattar att vi gör en konkret insats, säger Mats Frid, vd för Vendator, som själv kommer att samla in pengar i Stockholm.

Målet är samla in minst 50 000 kronor som oavkortat ska gå till Rädda Barnens arbete för att göra livet bättre för barn.

- Vi har samarbetat med Rädda Barnen under en lång tid och jag är glad över att göra den här insatsen, avslutar Mats Frid.

För mer info kontakta Mats Frid, vd, telefon: +46 705 15 90 10,

e-post: mats.frid@vendator.se.

VENDATOR den största och ledande leverantör av Säljkompetens, Säljresurser, och Säljkraft. Vilket gör VENDATOR till en komplett leverantör av Sales Process Outsourcing. Verksamheten bedrivs i Stockholm, Hofors, Härnösand i Sverige och Lilleström i Norge. VENDATOR omsätter ca SEK 175 miljoner och har ca 900 anställda. VENDATOR är noterat på alternativa. www.vendator.se