Visit Hemavan Tärnaby AB

Säljarsatsning i Hemavan Tärnaby

Pressmeddelande   •   Jun 08, 2011 14:45 CEST

Hemavan Tärnaby PR-förening nysatsar på grupp- och konferensmarknaden och har anställt Jerker Theander som säljare.
- Den här satsningen ska göra hela vårt produktutbud lättillgängligt för grupp- och konferensmarknaden. Det ska vara lätt att komma till oss med sina anställda, sina kunder eller andra nätverk och få uppleva det bästa våra fjäll har att erbjuda anpassat till gruppens behov, säger Sam Hedman, styrelseledamot i Hemavan Tärnaby PR-förening.

Jerker Theander, med en gedigen bakgrund i branschen, kommer i sin roll som säljare att jobba för att under hela året dra grupper av olika slag till anläggningarna och aktiviteterna i Hemavan Tärnaby. Han  kommer också att ansvara för mässor, event och andra kundaktiviteter i PR-föreningens regi.

- Jag ser fram emot att få jobba med hela Hemavan Tärnabys produktutbud, här finns mycket att sälja in redan idag. Det ska också bli roligt att i samarbete med områdets alla företag slipa produktpaletten ytterligare, för att kunna erbjuda kunderna precis det de vill ha och locka dem till det här fantastiska området, säger Jerker. Efter finanskrisen ökar grupp- och konferensmarknaden igen så det här känns rätt.

Jerker började i mitten av maj, och målet är att säljartjänsten ska kunna bli fast, även om den till att börja med är begränsad till två år. Säljsatsningen ingår i ett EU-projekt och är ett led i Hemavan Tärnabys utvecklingsarbete mot 2020, då bland annat turismomsättningen ska ha fördubblats till 500 miljoner kronor.

Mer information:

Hemavan Tärnaby PR-förening: info@hemavantarnaby.se, +46 (0)954-104 50

Sam Hedman: sam.hedman@storuman.se, +46 (0)70-651 71 02

Jerker Theander: jerker@hemavantarnaby.se, +46 (0)70-584 86 68

Hemavan Tärnaby är fjälldestinationen i Lappland med skidområden och stigar i vidsträckta vidder för både världsmästare och fjällrookies. Härifrån kommer Ingemar Stenmark, Anja Pärson, Stig Strand och Jens Byggmark, och här börjar Kungsleden sin ringlande väg uppåt.
   Hemavan Tärnaby PR-förening är en destinationsorganisation med ett 70-tal företag i medlemsbasen, och jobbar med övergripande marknadsföring och destinationsutveckling.