Epson Sverige

Sänk företagets kostnader med Epsons senaste bläckstråleskrivare för kontorsbruk

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2012 10:30 CET

Serierna WorkForce WF-3000 och WF-2000 erbjuder tillförlitliga utskrifter till låg kostnad för små företag.

17 december 2012 - Epson hjälper små företag att spara pengar med ett nytt sortiment av tillförlitliga och flexibla bläckstråleskrivare för kontorsbruk. Serierna WF-3000 och WF-2000 använder extra stora, separata bläckpatroner och erbjuder företag kostnadseffektiva utskrifter, speciellt med WF-3000-serien som ger upp till 50 procent lägre kostnad per sida än konkurrerande laserskrivare[1]. Dessa nya skrivare är perfekta för mindre kontor som behöver en nätverksförberedd, tillförlitlig allt-i-ett-skrivare till låg kostnad med flexibla anslutningsmöjligheter.

WorkForce WF-3000-serien

(WF-3540DTWF / WF-3530DTWF / WF-3520DWF / WF-3010DW)

Dessa fyra modeller är perfekta för mindre kontor som behöver kostnadseffektiva, dubbelsidiga utskrifter med hög kvalitet eftersom skrivarna har höga utskriftshastigheter på upp till 15 sidor per minut för ensidiga dokument och 7,9 sidor per minut för dubbelsidiga dokument[2]. Varje modell har ett pappersfack för 250 ark med hög kapacitet (WF-3540DTWF och WF-3530DTWF har även ett ytterligare fack för 250 ark) och en speciell mediabana för ett ark. Med den här banan kan användarna skriva ut på en mängd olika material, t.ex. kort, kuvert och brevhuvudspapper, utan att behöva öppna huvudpappersfacken.

WorkForce WF-2000-serien

(WF-2540WF / WF-2530WF / WF-2520NF / WF-2510WF / WF-2010W)

Dessa modeller har en mer kompakt form än WF-3000-serien och erbjuder en koncentrerad samling funktioner, särskilt utformade för användare som behöver en tillförlitlig skrivare för mindre kontor. Skrivarna kan användas av en användare men kan även delas mellan flera användare tack vare de många olika anslutningsmöjligheterna. Varje modell har även ett pappersfack på baksidan för 100 ark för mångsidig utskrift.

Alla nio skrivare[3] erbjuder fjärrutskrifter med Epson Connect[4] (Epson iPrint, Epson Email Print, Remote Print Driver och Scan-to-Cloud). Med den här tjänsten kan användarna skriva ut trådlöst från smartphones och handdatorer med Epson iPrint var de än befinner sig genom att skicka e-post direkt till skrivarens unika e-postadress. Remote Print Driver3 ger användarna större möjligheter att anpassa utskriftsjobben via datorns skrivardrivrutin innan de skriver ut dem var de än befinner sig. Med Scan-to-Cloud3 kan användarna lagra och dela skannade dokument direkt i molntjänsterna och skicka dem till en e-postadress eller en annan Epson Connect-skrivare. De här skrivarna är även förberedda för Google Cloud Print3.

Vadim Couthon, Sverigechef på Epson, kommenterar: ”Båda serierna är perfekta för små företag och har flexibla delningsmöjligheter tack vare Wi-Fi och/eller Ethernet-anslutning3. Wi-Fi Direct finns även tillgängligt på WF-3540DTWF, vilket ger användarna möjlighet att ansluta direkt till andra Wi-Fi-enheter utan att behöva en trådlös åtkomstpunkt, som en router. Dessutom säkerställer Epsons snabbtorkande DURABrite Ultra-bläck proffsiga företagsutskrifter som inte kladdar och som tål vatten och markeringspennor.”

WF-3540DTWF, WF-3530DTWF, WF-3520DWF och WF-3010DW finns tillgängliga nu och kostar 2,095 kr, 2,095 kr, 1,595 kr och 995 kr.

WF-2540WF, WF-2530WF, WF-2520NF, WF-2510WF och WF-2010W finns tillgängliga nu och kostar 1,195 kr, 995 kr, 995 kr, 895 kr och 895 kr.

[1] Mer information finns på www.epson.eu/inkjetsaving

[2] Fastställt i enlighet med ISO/IEC 24734 som visar genomsnittlig ESAT i kontorskategoritestet för standard-simplex. Mer information finns på www.epson.eu/testing

[3] Tillgängligheten varierar beroende på modell. Se tabellen över funktioner för mer information.

[4] Trådlös anslutning till Internet krävs. Mer information och en lista över språk och enheter som stöds finns på www.epsonconnect.eu

Om Epson

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 91 000 anställda i 97 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu