Ladbrokes

Sänkt förtroende för Obama

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2008 14:29 CEST

John McCain fortsätter att sluta gapet till Barack Obama som ny president i USA även inom spelarkollektivet. Oddsen sänktes för republikanen från 2,50 till 2,37 efter ett starkt ökat intresse bland spelarna under onsdagen. Efter en stor insats på 180,000 pund i John McCains riktning under morgonen (Torsdag) tvingades bolaget sänka oddset ytterligare till 2,25.

"Det är det största enskilda vadet på John McCain hitintills och sköldpaddan tycks förvandlad till en hare" säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef.

Barack Obama fortsätter att vara favorit men oddsen har under de senaste dagarna höjts från 1,50 till 1,57

Senaste odds, USA:s nya president:

Barack Obama, (dem) 1,57

John McCain, (rep) 2,25

Oddsinformation:

Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445 ,  +46-707608715 , andreas.gillberg@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2583 vadslagningsbutiker och 14,000 anställda. Ladbrokes har dryga 2,5 miljoner registrerade kunder från 200 länder och säljer speltjänster på 12 språk.