Avanti System AB

Sänkt tak för ROT avdrag?

Pressmeddelande   •   Jan 17, 2014 07:48 CET

Bostadsbeskattningskommittén föreslår att använda ett sänkt tak för ROT till att finansiera avskaffandet av den kommunala fastighetsskatten. ROT och RUT avdragen infördes som ett led att ta bort mängden svart arbete. Vilket har varit en lyckosam satsning. Inte bara ur ett skatteperspektiv utan även ut ett miljöperspektiv. Fastigheter som tidigare har värmts upp med fossila bränsle eller direkt verkande el har haft en god möjlighet att konvertera till bergvärme. Något som förmodligen inte hade skett så snabbt om inte möjligheten till ROT avdrag funnits. Ur ett jobb, skatteintäkts-, och miljöperspektiv ser vi att ROT är en självklarhet även i framtiden.

Sveriges Avanti-Borrare Förening består av erfarna och kvalitetsmedvetna borrföretag från hela Sverige. Sedan slutet 1960 talet har vi arbetat med brunnsborrning för vatten, geoenergi och entreprenad.

Sveriges Avanti-Borrare Förening ser det som självklart att alla brunnsborrare skall vara certifierade.