Piratpartiet

Säpo hjälper SvP:s och SD:s i valrörelsen genom att peka ut muslimer som ett hot

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2014 11:27 CEST

Säpo hävdar att de förhindrat terrordåd riktade mot Sverige. Man styrker dock inte påståendet med någon form av bevis. Svenska folket förväntas tro på deras ord, men det finns det all anledning att inte göra. Istället bör relevanta frågor som dessa ställas: Var är terroristerna? Varför springer Säpo SvP:s och SD:s ärenden i valrörelsen genom att utmåla muslimer som ett hot?

Piratpartiets partiledare, Anna Troberg, är upprörd:

– Det är anmärkningsvärt att den svenska säkerhetspolisen helt utan att presentera bevis väljer att utmåla muslimer som ett hot under en valrörelse som präglats av SvP:s nazistiska demonstrationer och SD:s skamliga propaganda mot allt de inte tycker är svenskt. Säpos uppgift är att skydda oss från hot. Man missar det målet med råge när man aktivt bistår nazistiska och rasistiska partier mitt under brinnande valrörelse.

Säpo är dessvärre inte ensamma om att påstå att man förhindrat terror utan att kunna backa upp det med bevis. FRA gör med jämna mellanrum detsamma. Så sent som i oktober förra året hävdade man att man stoppat ”en andel” terrorattacker mot Sverige.

– Men var är terroristerna? Var är rättegångarna? Var är domarna? undrar Troberg. Utan någondera får man helt enkelt anta att både Säpo och FRA ljuger sig extremt mörkt blå.

Anna Troberg skriver mer utförligt i frågan på sin blogg: "http://www.annatroberg.se/2014/09/03/sapo-hjalper-svp-och-sd-genom-att-svartmala-muslimer/

Anna Troberg
Partiledare
anna.troberg@piratpartiet.se

Om Piratpartiet

Piratpartiet är Sveriges mest framtidsinriktade politiska parti. Partiet har sedan starten 2006 fokuserat på integritet, kultur och kunskap, och svarar på de frågor de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.

I Europaparlamentsvalet 2009 fick Piratpartiet 7,1% av rösterna, vilket gav partiet två parlamentsplatser. Piratpartiet har idag över 50 aktiva systerorganisationer runt om i världen med folkvalda representanter i bland annat Tyskland, Island, Kroatien, Katalonien och Österrike.