Kanal 5

Säsongpremiär för Ullared

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2015 13:33 CET

Nu slår vi återigen upp portarna till shoppingparadiset Gekås och en ny säsong av succéserien Ullared. Denna säsong får vi träffa Gekås nya koncernchef Jan Wallberg som berättar om sina nya stora planer för varuhuset. Bland Gekås kunder möter vi stammisar såväl som nyfrälsta som med gott mod och hög ambition styr kundvagnarna mot de stora fynden. Dessutom får vi så klart även denna säsong följa Morgan, Ola-Conny och andra eldsjälar som jobbar i varuhuset.

Förra året besökte 4,8 miljoner kunder varuhuset och i tittarsuccén Ullared får vi möta några av dem. I den nya säsongen fortsätter superstammisarna systrarna Gunnel och Maritta att utforska Gekås utbud, Åke från Filipstad botaniserar skämtsamt bland varuhyllor och så bjuder Kjell från Skåne oss på sina egna högst personliga betraktelser av livet. Vi träffar också Helene som älskar lyx och glamour - denna säsong är hon tillbaka med sina väninnor Beatrice och Alva.

Bakom kulisserna fortsätter Ullareds hjältar, personalen, att jobba på med en aldrig sinande entusiasm. Camilla håller undan i kassalinjen, Pudden ser till att säkerheten är under kontroll och Morgan ser tillsammans med Ola-Conny till att allt flyter på i lagret.

I säsongspremiären möter vi familjen Holm som inför sitt Ullaredsbesök slänger alla barnens kläder för att sedan under en dag shoppar nya för ett helt år. Budgeten ligger på 50.000 kronor. Vi möter Martina som bokstavligt talat öser ner varor i kundvagnen för att hinna handla så mycket som möjligt på 12 timmar. Den nya koncernchefen Jan, som har tagit över efter Boris, presenterar sina utbyggnadsplaner för varuhuset. Ola-Conny är fadder åt provjobbaren Hugo som får göra ett examensprov. Och så är den glade shopparen Åke tillbaka och stylar om sig för frun Ros-Marie.

Säsongspremiär tisdag den 12 januari klockan 20.00 i Kanal 5.

Discovery Networks Swedens flaggskepp Kanal 5 startade sina sändningar 1989 och har genom sin positionering som renodlad underhållningskanal skördat stora framgångar. Denna lyckade positionering har gjorts möjlig genom bl.a. inköp av populära komedi- och dramaserier, lyckad filmprogrammering, starka sporträttigheter samt en rad framgångsrika egenproduktioner. Framgångarna har framför allt givit kanalen en mycket tydlig profil både gentemot tittare och annonsörer. Kanal 5 är den kanal som svenska tittare överlägset mest förknippar med ”Roligare TV”.