Fabulous Arts Sweden AB

Sagolik konst får nytt liv på vardagsting

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2013 11:31 CET

Från original till sovrum
En rullgardin kan ge så mycket mer än bara insynsskydd och mörkläggning. På samma sätt som en tavla på väggen förgyller den hemmet eller en annan miljö. Den dras ner inte bara vid läggdags utan även när man vill skapa en varm stämning i rummet. Rullgardiner finns att beställa i början av hösten.

Låt dig förtrollas av en Jacucci
Inredning skapas av målningar av den svenska konstnären Nina Jacucci. Nina bor på Södermalm i Stockholm och vistas stora delar av året på Öland, där många av hennes konstverk blir till.

”Från första stund har vi fängslats av Ninas varma person, kärlek till måleriet och de förtrollande motiven”, säger Ann Hallenberg, en av grundarna av Fabulous Arts. ”De talar på ett alldeles speciellt sätt direkt till hjärtat och väcker varma känslor till liv. Det ger oss positiv energi att vi nu får sprida Ninas motiv till många och den vill vi sprida vidare”.

”Det är viktigt för oss att kudden, brickan eller rullgardinen vi tar fram speglar originalkonstverkets känsla och uttryck”, säger Helene Palmgren, den andra grundaren. ”Därför låter vi originalets proportioner bestämma form och storlek, så att innehållet och känslan i motivet lever vidare på kudden eller andra inredningsdetaljer”.

Under april och maj går 20 kronor per sålt exemplar går till World Childhood Foundation.

Kudde Endless Wisdom i soffa
Högupplöst version

För mer info kontakta:
Ann Hallenberg, +46 70 533 41 64, ann@fabulousarts.se

Fabulous Arts gör hem och andra miljöer varmare genom att sätta sagolik konst på vardagsting. Idén är att återge konstverk på inredningsdetaljer så att många kan njuta – och till och med förtrollas – av det sagolika. Fabulous Arts startades i september 2012.

www,fabulousarts.se