Saldab IT AB

Saldab förvärvar och expanderar

Pressmeddelande  •  2012-02-03 14:46 CET

Saldab har per 2012-02-01 förvärvat Kontorscity, ett av Malmöområdets äldsta konsultfirmor som verkar inom IT-området.

-”Vi letar ständigt efter nya partnerskap och förvärvsmöjligheter och Kontorscity passade oss utmärkt. Vi får tillgång till ny kunskap både inom försäljning och tjänsteleveranser som kommer att komma våra kunder tillgodo direkt. Dessutom får vi nya kollegor med en gedigen kunskap om regionens näringsliv” säger Daniel Marceau, VD på Saldab.

-”Vi har historiskt stött på Saldab i olika sammanhang och har alltid uppskattat deras affärsmässighet. När vi fick erbjudandet om att bli förvärvade såg vi det som en chans att kunna leverera än mer kvalitet till våra kunder än vi gör idag – vi blir helt enkelt ett större team med mer kunskap och större leveranskapacitet. Våra kunder har uppfattat sammanslagningen som väldigt positiv och vi ser fram emot att få arbeta för att göra Saldab än starkare” säger Mikael Kvist, VD på Kontorscity.

För mer information kontakta:

Daniel Marceau, VD, Saldab IT AB, Tel: +46 40 620 67 00

Om Saldab: Saldab är ett snabbväxande bolag med fokus på att leverera kunskap, produkter och tjänster inom IT. Saldab ska med marknadens mest kompetenta och engagerade medarbetare erbjuda kunskap, produkter och tjänster inom IT-området med högsta möjliga kvalité och kundnöjdhet.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom