Salut Security AB

SALUT SECURITY TECKNAR STORT STATLIGT RAMAVTAL

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2006 13:03 CET

Salut Security har valts som leverantör till bevakningstjänster då Verket för Högskole Service (VHS) har upphandlat tjänster inom bevakning och säkerhet för statliga myndigheter och verk. Ramavtalet har en avtalstid på 2 år med möjlighet att därefter förlänga avtalet med 2 år.

- ”Det är glädjande att vi blivit valda som ramavtalsleverantör till alla de statliga myndigheter och verk som får tillgång till våra tjänster. Vi har sen tidigare märkt en ökad efterfrågan på våra bevakningstjänster som ger mätbara resultat i fråga om kvalitet och kostnadseffektivitet”, säger Andrew Spry, VD på Salut Security.

Av de närmare 300 bevakningsföretag i Sverige är det endast totalt 9 stycken som valts ut för ramavtalet i olika regioner. Den statliga sektorn köper bevakningstjänster och säkerhetsteknik för drygt 600 MSEK per år.

- ”Vi satsar hårt på att utveckla bevakningstjänsterna med ytterligare funktioner och verktyg. Till exempel implementerar vi nu vårt nya rapporteringsverktyg i handdatorer där kunden har informationen lättillgänglig och aktuell via webben. På så sätt kan vi göra snabba anpassningar till nya behov”, säger Jörgen Synning, vVD på Salut Security.

Om Salut Security:
Salut Security AB är ett auktoriserat bevakningsföretag som sedan 1997 erbjuder säkerhets- och bevakningstjänster med mätbara resultat. Salut är bland de tio största bevakningsföretagen i Sverige och verksamheten ökar drygt 40% varje år med lönsamhet. Baserat på tidigare tillväxt och de nytecknade ramavtalen beräknas omsättningen uppgå till 45 MSEK kommande bokslut.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Andrew Spry, VD: 070-931 25 03, 08-611 61 00, andrew.spry@salut.se

Jörgen Synning, vVD/marknadschef: 070-790 44 37, 08-611 61 00, jorgen.synning@salut.se