Lundgrens i Gräfsnäs AB

Samarbete Lundgrens + Cupmate

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2014 13:28 CET

I takt med att föreningar får svårare och svårare att få människor att ställa upp gäller det att tänka nya tankar. Lundgrens i Gräfsnäs fortsätter därför på den inslagna vägen och ingår strategiska samarbeten med företag som har smarta lösningar som innebär minskad arbetsbörda för föreningarna. Denna gång via samarbete med cupadminstratörsverktyget Cupmate. Lundgrens VD Fredrik Olsson utvecklar:

- Genom ny teknik kan föreningen minska sin administration avsevärt. Cupmate har tagit fram ett verktyg som verkligen underlättar för föreningar som arrangerar cuper.

Samarbetet kommer initialt gå ut på att Cupmate blir tillgängligt för Lundgrens kunder och att det kommer att bli möjligt att räkna ut hur många pokaler och medaljer som behöver beställas i Cupmates system. Cupmates grundare Martin Höckert är nöjd med det ingångna samarbetet.

- Samarbetet med Lundgrens innebär att vi får möjligheten att nå ut till flera föreningar samt att vi också får möjligheten att vidareutveckla vårt system. Vi kommer bland annat ge möjligheten för cuperna att utöka sina intäkter via passande lotterier och erbjuda föreningarna en kontantfri lösning via iZettle.

Historiskt sett har endast en person i varje förening haft kompetensen att sköta hanteringen av anmälan, lottning, planer och resultat. Det är dessa tankar Martin har haft med sig när han har utvecklat Cupmate och det var också detta som attraherade Fredrik på Lundgrens.

- Att administrera en cup var tidigare något väldigt svårt och kunskapen fanns ofta hos en person i föreningen. När den personen försvinner så blir det tyvärr ofta så att cupen läggs ned. Det tycker vi är synd eftersom det drabbar alla aktiva. Med Cupmates lösning kan alla arrangera en cup.

Om Lundgrens i Gräfsnäs
Föreningsleverantör sedan 1947 som arbetar aktivt för ett bättre föreningsliv genom både fysiska produkter som lotter och idrottspriser samt digitala tjänster. Läs mer.

Om Cupmate
Cupmate är ett webbaserat administratiörsverktyg för föreningar. Det ger dig möjligheten att administrera allt från anmälan, lottning, planer domare till resultatservice. Cupmate är baserat i Växjö och utvecklat av Martin Höckert. Läs mer.