Briza maxima AB

Samarbete mellan Malmö Stadsteater och Briza maxima AB ger teaterefterfest med smak av cirkus och sockervadd

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2012 13:49 CEST

Briza maxima AB, producenterna bakom klubbsuccén Carnevalesque, spinner igen sin magi och bjuder in alla i en parallell värld.

I förlängning av föreställningen “Bastard - en familjesaga” tar teamet från Briza över foajétältet på Mölleplatsen som för en stund omvandlas till en bedagad variété från en svunnen tid. En sideshow späckad av oväntade uppträdanden och spektakel. Skäggiga damer och starka män, popcornmaskiner och sockervadd. Ett universum att utforska till tonerna av suggestiv musik från raspiga grammofoner.

Som vanligt när Briza producerar event, blir det en helhetsupplevelse där gränsen mellan åskådare och medskapande suddas ut. Var blicken än vänds ser du någonting som inte är helt som vanligt. Missa inte DJ Moaning Mona, burleskdamerna Arsenica Lace och Doll Surrender, eldartisterna Akina med partner. Som vanligt uppmuntras besökaren att ta ansvar för sin upplevelse genom att bidra till helheten - kläder och karaktärer inspirerade av festens tema välkomnas.

Biljetter till teaterföreställningen Bastard - en familjesaga köpas via Malmö Stadsteaters hemsida: http://www.malmostadsteater.se/pa_scen/aktuella_forestallningar/891/ där du också kan förbeställa en supé att avnjuta innan föreställningen.

Själva efterfesten är helt kostnadsfri: Briza bjuder på popcorn och sockervadd!

Vad
Bastards of Briza: Dirty Retro Sideshow
Plats: Cirkustälten på Mölleplatsen
Tid: Fredagen den 10 augusti, kl. 21.30 til 01.00.

Mer om kvällens program: https://www.facebook.com/events/408588075853993/

Bildmaterial: Se bifogade filer. Kan fritt användas. Foto: Peter Munthe-Kaas

För mer information:
Rebecka Eriksson, producent, kommunikation
Epost: rebecka@briza.se
www.briza.se

Briza maxima erbjuder utveckling genom upplevelser genom att producera event som deltageren upplever med alla sinnen och minns med hela kroppen.