EcoRub

EcoRub: Samarbetsavtal med Altro Limited, Storbritannien

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2011 11:17 CET

EcoRub AB och Altro Limited har ingått ett sekretessavtal som ett första steg i samarbetet.

Altro är ett ledande brittiskt familjeföretag som tillverkar och marknadsför vägg- och golvbeläggningar.  Företaget grundades 1919.  Dess framgång bygger på en målmedveten satsning på innovation som svarar mot nya krav på ytor som är både dekorativa och praktiska.  Altro uppfann säkerhetsgolv och detta är ett produktområde där de fortfarande intar en dominerande ställning.  På senare år har Altro också lanserat många andra integrerade lösningar för praktiska, dekorativa interiörer, inklusive golv, väggar, tak och dörrar.

Altro är ett familjeägt företag som alltid har tagit sitt miljöansvar på största allvar.  Man strävar också efter att återinvestera i samhället och att ständigt minska verksamhetens påverkan på det lokala samhället och den globala miljön.

Hållbarhet är en av de vägledande principerna och utgör kärnan i allt Altros företar sig.  I företagets långsiktiga miljöengagemang ingår en strävan att reducera den påverkan på miljön som olika aktiviteter och produkter utövar.

År 2008 kulminerade Altros engagemang för miljön i lanseringen av initiativet ‘6 steg mot hållbarhet’ – ett holistiskt perspektiv på hanteringen av hållbarhetsfrågor.

För ytterligare information var god kontakta:

EcoRub AB, Åke Paulsson  +46 911 76621

EcoRub AB (publ):

EcoRub är ett miljöteknikföretag. Bolaget har en patenterad metod att blanda plaster och gummipulver för att skapa ett nytt material – ekologiskt gummi - med unika materialegenskaper. Egenskaperna är bland annat utmärkt åldringsbeständighet, slagtålighet och att materialet lätt kan återvinnas. Materialet är avsett för formsprutning i den typ av formsprutningsmaskiner som används inom plastindustrin. Materialet finns även i form av gummiduk, mattor och skivor. EcoRub AB är finansierat av EU – Eco-Innovation – projekt ACE med 50% av marknadsintroduktionskostnader under 3 år.