Svensk Larmcentral SLC AB

Samband leder till samarbete

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2014 16:30 CEST

Svensk Larmcentral SLC AB har inlett ett samarbete med Zodiac Sverige AB.

Svensk Larmcentral är en av Länsstyrelsen auktoriserad larmcentral. Larmcentralen ligger centralt i Stockholm belägen under 40 meter svenskt urberg och är EMP skyddad, vilket gör Svensk Larmcentral till den i särklass säkraste privatägda larmcentralen i Sverige. Svensk Larmcentral har varit en stockholmsbaserad verksamhet men kommer nu expandera till andra delar av marknaden för att på sikt bli en rikstäckande verksamhet.

Zodiac har funnits på den svenska marknaden sedan 1963 och står för svensk kvalitet och design.
Zodiac är ett välkänt och omtyckt varumärke där fler och fler upptäcker den höga kvaliteten och det användarvänliga utförandet av produkterna. Zodiac utvecklar egna produkter samt distribuerar flertalet kända radiokommunikations tillverkares produkter. De vänder sig mot bygg & entreprenad, bevakning/säkerhet, transportsektorn och landets jägare.

Svensk Larmcentral har investerat i en ny radiokommunikationslösning från Zodiac som möjliggör kommunikation över vanlig analog radio och IP. Systemet gör att larmcentralen kan kommunicera med väktare på fältet oavsett var de befinner sig geografiskt. Radiotrafiken går via IP ut till radiomaster och därefter via masterna ut till väktarna. Zodiac har för detta ändamål placerat ut master i de större städerna runt om i landet, så som Stockholm, Göteborg, Malmö, m.fl. Svensk Larmcentral har också ingått avtal med Zodiac om att bli återförsäljare för deras kommunikationslösningar riktade mot säkerhetsmarknaden.

”Samarbetet med Zodiac är en viktig del i vår plan för att lansera flera nya tjänstekoncept som skall tillgodose marknadens behov av nya produkter och tjänster främst inom konceptet SaaS”.

Säger Stefan Uveskog, VD Svensk Larmcentral SLC AB.

”Svensk Larmcentral har stor förståelse för de installerande säkerhetsföretagens och bevakningsföretagens behov vad det gäller produkter och tjänster och dess paketering. Vi på Zodiac ser därför med stor tillförsikt framemot ett långsiktigt och konstruktivt samarbete med Svensk Larmcentral.”

Säger Liza Biehl, VD Zodiac Sverige AB.

För ytterligare upplysningar:

Liza Biehl  tel:08-556 156 92