Samhall

Samhall byter upp sig i Umeå

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2010 06:53 CEST

Samhall i Umeå bjuder in till pressträff för att berätta om det nya Samhall i samband med invigning av de nya lokalerna i Umestans företagspark i Umeå.

Samhall har under de senaste åren förändrats och förnyats. Företaget tar nu, i nya lokaler, ett ytterligare steg i förändringen mot att mer erbjuda tjänster och bemannade lösningar.

– Förändringen av Samhall i Umeå tar nu avgörande steg mot att renodla sin verksamhet till att erbjuda tjänster och bemannade lösningar. De nya lokalerna som vi nu inviger motsvarar de nya förutsättningar för vårt företag genom att finnas nära våra kunder, säger Anders Öhlund, arbetsområdeschef för Samhall i Södra Västerbotten.

Media är välkomna att närvara på invigningen.

Tid: Fredag den 15 oktober klockan 11.30
Plats: Umestan företagspark hus 221 (vid norra infarten)

För ytterligare information, kontakta:
Anders Öhlund, arbetsområdeschef, 070-369 82 20
Anders Ekberg, pressekreterare, 076-101 90 55

Samhall levererar varor och tjänster till kunder inom en rad olika områden: tillverkning, montering och förpackning; lager och logistik; mark- och fastighetsservice; städning samt äldreservice. Samhall har 20 500 medarbetare på 250 orter och omsätter årligen cirka 7 miljarder kronor. Bolaget ägs av staten och har uppdraget att skapa meningsfulla och utvecklande jobb för personer med funktionsnedsättning som medför nedsatt arbetsförmåga.