Samhall

Samhalls höstseminarium 23 november: När näringslivet visar vägen – Lönsamhet som lösning på utanförskapet

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2010 11:46 CET

Arbetsmarknadsminister Hillevi Engström medverkar vid Samhalls höstseminarium om hur arbetsgivare kan förena socialt ansvar med bra affärer. Det gör också de sex finalisterna till Visa Vägen-priset, Samhalls CSR-utmärkelse till en arbetsgivare och en eldsjäl som öppnat arbetsmarkanden för personer med funktionsnedsättning.

Vilka som vunnit Visa vägen-priset avslöjas under seminariet av juryns ordförande, Företagarförbundets förbundssekreterare Camilla Littorin. Pressinformation av de sex finalisterna finns på www.samhall.se.

Bland övriga medverkande märks:

•  Permobils VD Jon Sintorn, som leder ett företag som i 40 år bedrivit högteknologisk produktion med anställda med funktionsnedsättning.
  •  Marianne Bogle, projektledare vid CSR Sweden, som jämför svenska företags CSR-prioritering med den internationella trenden.
  •  Max hamburgerrestaurangers hållbarhetschef Pär Larshans, som berättar om vad det betydde för företaget att tilldelas Visa vägen-priset 2009.

Moderator är Lennart Ekdal, TV 4.

Tid: Tisdagen den 23 november kl 15-17

Plats: Clarion Hotel Sign, Östra Järnvägsgatan 35 i Stockholm

För ytterligare information och anmälan om deltagande:

Håkan Tenelius, presschef: 070-219 47 62; hakan.tenelius@samhall.se

Välkommen

Samhall levererar varor och tjänster till kunder inom en rad olika områden: tillverkning, montering och förpackning; lager och logistik; mark- och fastighetsservice; städning samt äldreservice. Samhall har 20000 medarbetare på 250 orter och omsätter årligen cirka 7 miljarder kronor. Bolaget ägs av staten och har uppdraget att skapa meningsfulla och utvecklande jobb för personer med funktionsnedsättning som medför nedsatt arbetsförmåga.