Samhall

Samhallsamarbete med prestigefylld whiskey från Gävle

Pressmeddelande   •   Nov 19, 2010 15:59 CET

Samhall i Gävle har inlett ett samarbete med Mackmyra Whiskey. Avtalet som rör fyra medarbetare innefattar korkning, etikettering, försegling och packning. Samarbetet sträcker sig över ett år.

Mackmyra Whiskey har gett Samhall i uppdrag att i deras bergrum sköta korkning, etikettering, försegling och packning av den prestigefulla whiskeyn. Avtalet rör fyra medarbetare och sträcker sig över ett år.

– Ett prestigefyllt och lite annorlunda uppdrag för Samhall i Gävleborg. I en klinisk miljö där whiskeyn förseglas ställer det stora krav på noggrannhet från våra medarbetare. Att Mackmyra whiskey har valt att samarbeta med Samhall bevisar att vi kan leverera just det, säger Jan Tegnér, arbetsområdeschef för Samhall i Gävle.

För ytterligare information, kontakta:
Jan Tegnér, arbetsområdeschef, 070-322 80 75
Anders Ekberg, pressekreterare, 076-101 90 55

Samhall levererar varor och tjänster till kunder inom en rad olika områden: tillverkning, montering och förpackning; lager och logistik; mark- och fastighetsservice; städning samt äldreservice. Samhall har 20 500 medarbetare på 250 orter och omsätter årligen cirka 7 miljarder kronor. Bolaget ägs av staten och har uppdraget att skapa meningsfulla och utvecklande jobb för personer med funktionsnedsättning som medför nedsatt arbetsförmåga.