Alerta Bokförlaget

Samisk temadag på lördag 27 okt. kl. 11.00 på Stadsbiblioteket i Umeå

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2012 11:29 CEST

På kördag 27 okt. kl. 11.00 samtalar Lilian O. Montmar  med Carl Axel Gyllenram om sin bok  Maria Magdalena Mathsdotter: Kungen, samekvinnan och den franske pastorn. Boksignering.

Monica L. Edmondson – Glaskonstnär. Berättar och visar bilder om sitt arbete.  En resa i ord och bild in i en konstnärs tänkande och skapande. Samtidigt blir det en resa in i ett inspirerande vinterlandskap och den samiska kulturen. Hon visar också bilder på den tekniska processen att göra glas. Utställning av delar av hennes arbete 100 MIGRATORY.

Rosa Lapponica: Mariana Mattsson och Reginald Scholz visar och berättar om när blomsterantikviteter möter samisk kultur på Kulturbotan.

Välkomna!

Bokförlaget Alerta ger ut romaner, historiska dokumentärer och håller dig informerad om kulturella händelser och andra spännande nyheter. Genom resor i USA och Europa vill vi förmedla tidens trender och berätta om kulturella upplevelser.

Medlem i NOFF, Nordiska oberoende förlags förening