Salut Security AB

Sammanslagning i säkerhetsbranschen

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2006 11:08 CET

Salut Security och Protect Bevakning går samman under namnet Salut Security och bildar en stark säkerhetsleverantör med tjänsteutveckling i fokus. Den totala omsättningen uppgår till närmare 30 MSEK.

- ”Båda bolagen delar samma värderingar och har högt ställda krav på våra väktare som utför bevakning i serviceintensiva miljöer. Vi levererar mätbara resultat hos kunder som köpcentrum, hotell, nöjesparker, kontorsreceptioner, butiker mm. Både Salut Security och Protect Bevakning märker en ökad efterfrågan på våra tjänster vilket innebär att kunderna vill hitta bra alternativ till de stora kollegorna i branschen”, säger Antonio Saluena, styrelseordförande på Salut Security.

Båda företagen har namnkunniga kunder som Gröna Lund, Systembolaget, Heron City, Hilton, Kungsleden Fastigheter, Skansen och ett flertal till.

- ”Med våra gemensamma resurser inom stationär och ronderande bevakning får vi möjlighet att möta de stora behov av kvalificerad bevakning som finns”, fortsätter Andrew Spry, tillträdande VD på Salut Security.

De senaste dagarna har Salut Security tecknat stora ramavtal med Systembolaget och för alla statliga myndigheter och verk i Stockholm, Uppsala, Södermanland och Östergötlands län.

------------------------------------------------------------------

Om Salut Security:
Salut Security AB är ett auktoriserat bevakningsföretag som sedan 1997 erbjuder säkerhets- och bevakningstjänster med mätbara resultat. Salut är bland de tio största bevakningsföretagen i Sverige och verksamheten ökar drygt 40% varje år med lönsamhet. Baserat på tidigare tillväxt och de nya ramavtalen beräknas omsättningen uppgå till 45 MSEK kommande bokslut.

För ytterligare information, kontakta gärna:
Antonio Saluena, styrelseordförande: 070-415 80 00, 08-611 61 00, antonio@salut.se

Andrew Spry, VD: 070-931 25 03, 08-611 61 00, andrew.spry@salut.se

Jörgen Synning, vVD/marknadschef: 070-790 44 37, 08-611 61 00, jorgen.synning@salut.se