Samport

Samport Payment Services AB får nya ägare

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2014 11:00 CEST

Cidron SuperPay AB (”SuperPay”), förvärvar det svenska betalningsföretaget Samport Payment Services AB (”Samport”). Affären möjliggör en offensiv expansion av Samport på den internationella betalningsmarknaden.

Samport har under de senaste åren växt i snabb takt, främst inom betalningslösningar för transport- och restaurangsektorn i den nordiska regionen. Transaktionen kommer att stärka företagets befintliga position i Norden och samtidigt möjliggöra för internationell tillväxt.

- Vår strategi är att vara en av de ledande leverantörerna av betalningslösningar till butiker och partners. Affären med SuperPay kommer att öka vår tillgång till kapital och möjliggöra att vi kan fullfölja arbetet med att genomföra denna strategi i en tilltagande takt. Vi vill leda utvecklingen, såväl när det gäller betalningslösningar som nya tjänster. Det hoppas vi att kunder kommer att märka, säger Mikael Hedlöf, VD på Samport.

Cidron SuperPay AB, som är ett helägt dotterbolag till Nordic Capital Fond VIII (”Nordic Capital”), fokuserar på investeringar inom betalningssektorn. Genom Nordic Capital och SuperPay kommer Samport att få tillgång till kapital och stöd i företagets framtida utveckling och tillväxtfas.

Transaktionen genomfördes den 18 september, 2014.

För mer information, vänligen kontakta:

Mikael Hedlöf, VD, Samport Payment Services AB
E-post: mikael.hedlof@samport.com

Säkra och kundanpassade betalningslösningar
Sedan starten 2003 har Samport utvecklat och sålt kortbetalningslösningar och terminalprodukter för såväl små som stora företag. Med hög säkerhet samt kundanpassad och användarvänlig teknik har företaget blivit en av de ledande leverantörerna av kortbetalningssystem på den nordiska marknaden. Samport har 50 engagerade medarbetare och mer än 10 000 kunder inom restaurang, butik, transport, hotell samt e-handel. Samport har kontor i Stockholm, Halmstad och Oslo. Besök oss gärna på www.samport.se.