Samport

Samport Restaurant: Mindre spring för servitören ökar lönsamheten med runt 25 procent

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2012 10:45 CET

Kortbetalningsföretaget Samport har under det senaste året växt i snabb takt och ökat antalet medarbetare från två till 50. En av de mest efterfrågade produkterna heter Samport Restaurant, ett helhetsorienterat system som nu håller på att vinna mark inom restaurangbranschen. Tillsammans med den trådlösa handterminalen Samport M4100 ger systemet ett smidigare och snabbare arbetsflöde och betydligt mindre pappersarbete.

− Lösningen passar både för stora och små restauranger och själva betalterminalens gränssnitt kan enkelt anpassas till restaurangens meny och övriga krav. Vår erfarenhet från dem som köpt Samport Restaurant är att de fått fler nöjda kunder, säkrare betalning samt att lönsamheten ökat markant, säger Mikael Hedlöf, VD på Samport.

Sedan starten 2003 har Samport utvecklat och sålt kortbetalningslösningar och terminalprodukter för såväl små som stora företag. Under förra året hade företaget mycket bra utveckling med en ökad efterfrågan av företagets betalningslösningar, och är nu en av de ledande leverantörerna av kortbetalningssystem på den nordiska marknaden. Framgångsreceptet består av deras snabba rörlighet, kundanpassade produkter och den täta kontakten med bankerna.

För mer information, vänligen kontakta:

Mikael Hedlöf, VD, Samport
Telefon: 070-283 76 28. E-post: mikael.hedlof@samport.com

Säkra och kundanpassade betalningslösningar
Sedan starten 2003 har Samport utvecklat och sålt kortbetalningslösningar och terminalprodukter för såväl små som stora företag. Med hög säkerhet samt kundanpassad och användarvänlig teknik har företaget blivit en av de ledande leverantörerna av kortbetalningssystem på den nordiska marknaden. Samport har 50 engagerade medarbetare och mer än 10 000 kunder inom restaurang, butik, transport, hotell samt e-handel. Samport har kontor i Stockholm, Halmstad och Oslo. Besök oss gärna på www.samport.se.