Clear Channel

Samsung först ut på Clear Channels mobila plattform Connect

Pressmeddelande   •   Jun 23, 2014 11:16 CEST

Idag lyfter Samsung ut sin kampanj Galaxystories på Clear Channels nya plattform Connect. På 150 utomhusreklamplatser utrustade med den nya tekniken kan konsumenten med en enkel scan eller tap via inbyggd QR-kod eller NFC ta sig till Samsungs tävlingssite för att direkt från mobilen se bidrag eller lämna sitt eget till tävlingen där högsta vinsten är en miljon visningar på Youtube.

"Utomhusreklam är ett av få kvarvarande räckviddsmedier och ett väldigt bra sätt att nå yngre målgrupper som i stor utsträckning rör sig ute och generellt är svåra att nå via andra mediekanaler. Med Connect kopplar vi ihop utomhusreklam och dess styrkor med styrkan i mobilen på ett väldigt lättillgängligt och tilltalande sätt. Vi är väldigt glada att Samsung valt att vara med och testa Connect från start." säger Anders Ragnarsson, Försäljnings- och marknadsdirektör på Clear Channel Sverige.

Om Clear Channel Connect

Connect låter utomhusannonsören på ett enkelt och snabbt sätt kommunicera med sin målgrupp med hjälp av inbyggd NFC och QR-koder. Systemet har tidigare med framgång lanserats i bl.a England, Finland, Frankrike och Holland och rullas nu ut brett på Clear Channels marknader runt om i världen. Med hjälp av tekniken kan annonsören enkelt koppla ihop utomhusreklam med mobilen och låta målgruppen ta del av innehåll, aktiveras i sociala medier, länkas vidare till mobilsajter eller till och med handla direkt i mobilen. Allt beroende på vilken mobil lösning kunden har att tillgå. Totalt kommer initialt 1200 Adshel i Stockholm inom kort vara utrustade med Connect och vara tillgängliga för annonsörer.