Ementor AB

Sandå Projekt AB väljer att outsourca driften till Ementor

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2004 10:33 CEST

Sandå Projekt AB, Sveriges största firma inom måleri och golv, väljer att outsourca IT-driften till Ementor. Avtalet löper i 3 år och är värt cirka 6,5 MSEK.

Ementor tar över hela IT-driften för ca 1 250 IT-användare på Sandå Projekt AB som finns på 40 orter i Sverige. Genom en central lösning kommer Ementor att driva och ansvara för samtliga serverfunktioner. Detta görs från Ementors driftcenter placerad i Malmö. Driftsättningen beräknas vara i full gång till augusti i år. I avtalet ingår drift och hosting av hårdvaruplattform, samt Microsoft- och Citrixlicenser.

"Vi väljer Ementor som ny partner därför att de helt klart har den bästa lösningen. De har också visat stor förståelse för vår verksamhet vilket känns tryggt. Ementor har den rätta potentialen att göra de förändringar hos oss som får vår verksamhet att utvecklas framåt", säger Birgitta Fahlkvist-Förlin, Ekonomichef Sandå Projekt AB.

"Genom detta avtal stärker Ementor ytterligare sin position inom outsourcingverksamheten i Sverige och Norden", säger Johan Rittner, VD Ementor Sverige AB.

För ytterligare information kontakta:
Staffan Bjurström, Account Manager, Ementor Sverige AB, mobil +46 (0)733 67 10 30, tel +46 (0)8 566 233 27 staffan.bjurstrom@ementor.se
Birgitta Fahlkvist-Förlin, Ekonomichef, Sandå Projekt AB, mobil +46 (0)70 25 20 144, tel +46 (0)8 714 35 26
birgitta.fahlkvist-forlin@sandaa.se

Ementor är ett av Nordens största bolag inom verksamhetsutveckling och IT-lösningar & -tjänster. Med rådgivnings-, teknologi- och outsourcingkompetens hjälper vi de mest krävande nordiska organisationerna att öka sin effektivitet, skapa kundlojalitet och fundament för förändring. Ementor har 2 400 anställda och finns representerat i 21 städer i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bolaget är noterat på Oslo Børs. För mer information om Ementors erbjudanden besök www.ementor.se.