Sandögruppen AB

Sandögruppen ny hovleverantör till BOLIST

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2014 16:14 CEST

Sandögruppen tar på allvar ett stort steg in på den svenska marknaden. Från att ha varit ett importföretag med mestadels B2C (Business-to-consumer), ingår nu Sandögruppen ett avtal med bygghandelsföretaget BOLIST.

Det innebär bland annat att Sandögruppens garageportar kommer att finnas tillgängliga för konsumenter på plats i de BOLIST-butiker som väljer att köpa in portarna. Portarna kommer då kunna köpas på plats eller beställas specialanpassade, som sedan levereras till den butik där produkten beställts.

-  Genom detta avtal blir Sandögruppen en hovleverantör till BOLIST, något vi är väldigt glada och stolta över. BOLIST har idag stor nationell täckning med 194 olika butiker, samt en nätbutik. Att vara en hovleverantör till ett sådant stort rikstäckande företag är en ära och något vi ser mycket fram emot. Vi ser ett framgångsrikt samarbete framför oss, säger Kristian Kotteby, VD på Sandögruppen AB.

Detta exklusiva avtal med BOLIST gör att Sandögruppen har möjlighet att sälja in sina produkter till respektive fristående butik i landet. Det gör att Sandögruppen genom avtalet får en stark möjlighet att förankra sina produkter i BOLIST:s sortiment i de olika butikerna runt om i Sverige.

-  Det här är givetvis något som kommer att ta lång tid att etablera, speciellt med tanke på om även vi ska vara rikstäckande och finnas i varje BOLIST-butik. Men det är ett spännande arbete som väntar och tack vare avtalet har vi stora möjligheter att bli en betydande garageportsleverantör på den svenska marknaden, berättar Kristian Kotteby.

För mer information, kontakta Sandögruppens VD Kristian Kotteby på

tel: 0300 158 00