Viasat Sverige

Sandra Kinge ny marknadschef på Viasat

Pressmeddelande   •   Dec 13, 2013 09:05 CET

Viasat rekryterar Sandra Kinge som ny marknadschef. Sandra kommer senast från Birka Cruises, där hon innehaft rollen som Marknads- och Kommunikationschef.

”Vi önskar Sandra varmt välkommen till Viasat. Hon kommer in under en intensiv och rolig period, då Viasat som första kommersiella bolag ska sända OS i Sverige. Hennes driv och passion i kombination med erfarenhet från roller inom kommunikation från ett flertal branscher kommer passa fint här på Viasat” säger Jonas Karlén, VD Viasat Sverige.

Sandra har tidigare arbetat som Marknadschef på Apollo, Försäljnings- och Marknadschef för tilläggstjänster på Bredbandsbolaget, kommersiell projektledare på TV4 samt marknadschef på Travellink.

"Jag är riktigt taggad och glad över att börja på Viasat. På Viasat kan jag kombinera mina erfarenheter av tv, abonnemang och koncept vilket ska bli väldigt roligt!” säger Sandra Kinge.

Sandra påbörjar sin anställning på Viasat 6 februari.

Kontakt:
Sandra Kinge
070-246 86 22

Viasat är en del av den internationella mediekoncernen Modern Times Group (MTG), med verksamhet på fyra kontinenter inom fri-TV, betal-TV, radio och TV-produktion. MTGs Viasat Broadcasting sänder fri- och betal-TV via egen satellitplattform och tredjepartsnätverk, samt distribuerar TV-innehåll över internet. MTG är också den största ägaren av CTC Media, Rysslands största oberoende TV-bolag. Modern Times Group är ett tillväxtföretag och är noterat på Nasdaq OMX i Stockholm. För mer information, gå in på www.mtg.se.