Destination Kalmar

​Sanna Nielsen och Lisa Miskovsky klara för Kalmar Stadsfest!

Pressmeddelande   •   Mar 31, 2015 14:00 CEST

Nu har Kalmar Stadsfest fått klart med ytterligare två artister. Sanna Nielsen spelar på Stortorget fredagen den 7 augusti och Lisa Miskovsky på Sveaplan lördagen den 8 augusti.

Sanna Nielsen
Under våren har Sanna Nielsen hyllats för sin insats som programledare i Melodifestivalen. På stadsfesten är hon tillbaka i den roll där vi är vana att se henne – som en fantastisk sångerska. Som 11-åring blev Sanna den yngsta svenska artisten genom tiderna som toppade Svensktoppen. 2014 vann hon Melodifestivalen med låten Undo, som gav Sverige en bronsplats i Eurovision Song Contest.

Lisa Miskovsky
Lisa Miskovsky slog igenom stort 2001 och har sedan dess fått både guld- och platinaskivor. Hon har belönats med två grammisar och fem Rockbjörnar och har gjort flera turnéer runt Sverige och Norden. Förutom musiken har Lisa Miskovsky ägnat sig aktivt åt idrott, bl.a. snowboard och ishockey.

Om Kalmar Stadsfest 2015
Kalmar Stadsfest 2015 hålls torsdagen den 6 till lördagen den 8 augusti. Under tre dagar bjuds besökare och Kalmarbor på konserter och roliga aktiviteter runt om i staden. Sedan tidigare är Måns Zelmerlöw, Stiftelsen och Thomas Stenström klara för stadsfesten. Övriga programpunkter presenteras senare.

För mer information, kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar
Tel: 0480-45 34 01, ake.andersson@kalmar.com

Pär Israelsson, Kultur- och fritidsförvaltningen, Kalmar kommun
Tel: 0480-45 07 33, par.israelsson@kalmar.se

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemangsutbudet i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.