Linotol

Santa Maria uppför nytt höglager i Kungsbacka

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2016 13:45 CEST

Santa Maria är norra europas största smaksättningsföretag med starkt varumärke i namnet och i varugrupperna Kryddor, Tex Mex, Asia och BBQ. Santa Maria har behov av nya lokaler och uppför nu ett nytt hög- och låglager i Kungsbacka.

Den svenska delen av norska byggföretaget Betonmast har ett starkt fäste i västsverige och har uppdragit åt Linotol att konstruera och gjuta golven i både höglagerdelen och låglagerdelen i den 12 000 kvm stora byggnaden.

”Det är glädjande att se att vårt samarbete med Betonmast nu fortsätter i ytterligare ett projekt i västsverige. Vårt samarbete, som kräver hög teknisk kompetens från båda parter, ger slutkunden ett golv som tål hög belastning och har stor slitstyrka med lång livslängd”, säger Linotols koncern-VD Michael Larsson.

Linotol är Skandinaviens största leverantör av golvlösningar – för kommersiellt, offentligt och industriellt bruk samt för större bostadsprojekt. Vårt erbjudande omfattar både nyproduktion och reparation av golv. Vi är idag den enda aktören i Skandinavien som arbetar med hela spektrat av lösningar, från golvkonstruktion till alla typer av ytbeläggningar.