SAPA AB

Sapa expanderar i Litauen

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2003 09:39 CEST

Sapa fortsätter att expandera. Sapa Profiler AB startar en verksamhet för komponenttillverkning baserat på aluminiumprofiler i Litauen. UAB Sapa Profiliai beräknas starta första kvartalet 2004. Bolaget kommer inledningsvis att sysselsätta ett 20-tal personer. Sedan 1998 har Sapa varit representerat med ett försäljningskontor i Litauen.

"Vi förstärker nu vår satsning på en intressant tillväxtmarknad. Flera av våra kunder etablerar sig med produktion i Litauen och vi väljer därför att följa med genom att starta en egen tillverkningsenhet", säger Lars Forsberg, manufakturchef vid Sapa Profiler AB.

För ytterligare information kontakta Eva Ekselius, Informationschef Sapa Profiler AB, telefon: 0383-942 89 eller Gabriella Pihl, Informationschef Sapa AB, telefon: 08-459 59 62.

Sapa är en internationell industrikoncern som utvecklar, tillverkar och marknadsför förädlade aluminiumprofiler, profilbaserade komponenter och system samt värmeväxlarband i aluminium. Sapa omsätter 2003 ca 12 miljarder SEK och har ca 7 600 anställda i bolag över hela Europa samt i USA och Kina. Företaget är en av Europas ledande tillverkare inom sitt område och kunderna återfinns i transport-, telekom-, verkstads- och byggnadsindustrin. Sapa är noterat på Stockholmsbörsens O-lista.

Ytterligare information om Sapa finns på vår hemsida www.sapagroup.com