Sardus AB

Sardus valberedning föreslår nyval av en ledamot

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2006 09:38 CET

Sardus valberedning kommer att föreslå årsstämman 2006 nyval av Naveen Jeereddi, Tala Investment, USA som ledamot samt omval av de ordinarie ledamöterna Elisabet Annell, Ulf Brasen, Andreas Falkenmark, Göran Havander, Rolf Lydahl, Bo Pettersson och Fredrik Svensson. Raoul Hasselgren och Lisbeth Sachs har avböjt omval. Informationen kommer att finnas på vår hemsida www.sardus.se.

Kallelse till årsstämman den 4 april 2006 kommer att publiceras den 3 mars 2006.

Utsikter för 2006 avses att lämnas i Sardus delårsrapport för första kvartalet 2006 den 24 april.

Helsingborg den 2 mars 2006
AB SARDUS (publ)
Raoul Hasselgren
Styrelseordförande

På uppdrag av Sardus valberedning

För ytterligare information: Styrelsens ordförande Raoul Hasselgren på 070-570 30 99.

Sardus är en av Sveriges ledande tillverkare av påläggsprodukter och leverantör av djupfrysta livsmedel för storhushåll. Produkterna marknadsförs under välkända och starka varumärken såsom Pastejköket, Arbogapastej, Lönnebergaskinka, Onsalakorv, Charkdelikatesser, Gea's blodpudding, Falbygdens Ost och 3-Stjernet.
I koncernen, som omsätter ca 2 miljarder kronor och har ca 900 anställda, ingår affärsenheterna Sardus Chark & Deli, Falbygdens Ost, Sardus Lätta Måltider, Sardus Foodpartner samt den danska enheten 3-Stjernet.
Sardus är noterat på Stockholmsbörsens A-lista.