Mindport

Sarek spelar på Krägga visfestival den 23 juli

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2011 10:35 CEST

Åter igen har Sarek tackat ja till att medverka som artist på Krägga visfestival. Den 23 juli 2011 står de på scenen i den vackra herrgårdsparken framför Mälarens glittrande vatten. Detta är Sareks andra spelning på Krägga visfestival.

”Det blir ett kärt återseende med publiken och artisterna, och vi ser fram emot att stå på scenen med den vackra vyn” säger Stina Engelbrecht, sångerska och låtskriverska till Sarek.

Sareks senaste framgång är singeln "Om du tvekar". Denna akustiska, nyarrangerade visa har fått en lysande mottagning från musikbranschen och fans, samt spelas flitigt på bröllop.

Singeln är en försmak av den kommande samlingsskivan Magiska toner som släpps den 1 september. Albumet har ett nytt sound som beskrivs av medlemmarna som ”ett steg djupare ned mot rötterna och folkmusiken", och här hittar du flera av Sareks tidigare hits som akustiska nyinspelningar. Några av dem innehåller även färgstarka och stämningsfulla körarrangemang.

Den 1 september är det även nypremiär för Sareks kritikerrosade körprojekt med samma namn som kommande album, Magiska toner. Körprojektet är ett samarbete med bla kördirigenterna Hartvig Gjesdahl och Karin Eklundh samt lokala körer runt om i Sverige.

På scen vid Krägga visfestival den 23 juli står förutom Sarek bl a: Sara Varga, Mikael Rickfors, Peter Lundblad, Marie Bergman, Tone Norum och Peter Jezewski (Boppers frontman).

Sarek medverkade även på Krägga visfestival 2009.

Presskontakt Mindport AB, Jessica Engelbrecht, jessica.engelbrecht@mindport.se 070 216 98 96

Label Folkpop.se Records, Mats Wester, mats@folkpop.se

Vill du veta mer om Sarek? Hemsida www.sarekmusic.com Blogg www.sarekmusic.com/blogg Fanpage www.facebook.com/sarekmussic