SAS

SAS flyger direkt till Dubrovnik, Barcelona och Malaga

Pressmeddelande   •   Mar 28, 2012 13:45 CEST

Med start nu i slutet av mars så börjar SAS flyga direkt från Arlanda till tre nya sommardestinationer – Dubrovnik, Barcelona och Malaga. I och med detta fortsätter Skandinaviens största flygbolag att erbjuda nordiska resenärer ett brett utbud av populära och eftersökta resmål, särskilt i de perioder då det flesta har sin semester.

- Vi är stolta över att kunna erbjuda tre nya direktflyg från Arlanda till Dubrovnik, Barcelona och Malaga. Vi vet att många av våra affärskunder gärna väljer oss även när de reser på sina semesterresor på fritiden. De uppskattar vår punktlighet, tidtabell och framförallt våra ärliga priser där vi bland annat alltid erbjuder möjlighet att välja sittplats redan 22h innan avresa och att man får ta med en väska på 23kg utan avgift, säger Per Möller Jensen, Marknadschef och ansvarig för EuroBonus.

SAS första flygning till Dubrovnik och Barcelona startar den 25 mars medan Malaga startar den 31 mars. För fullständig tidtabell se www.sas.se/tidtabell.

Totalt så öppnar SAS 26 nya direktlinjer under 2012, flera av dem kring Medelhavet. Från Stockholm/Arlanda erbjuds fem nya direktflygningar där Malaga, Barcelona, Dubrovnik är först ut. Alicante och Reykjavik startar i slutet av juni. SAS öppnar dessutom nya linjer från Oslo, Stavanger, Bergen och Köpenhamn. I samband med sommarprogrammet ökar SAS också antalet flygningar på både norska och svenska inrikeslinjer.

För ytterligare information, kontakta:
Malin Selander
Pressansvarig Sverige
SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.se

SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med dagliga flygresor till populära
destinationer som Birmingham, Helsingfors och Tokyo. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda över 1000 resmål världen över i 175 länder. För mer information, besök www.sas.se