Rodeco AB

SATS - Nordens ledande träningsföretag väljer Rodeco

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2013 12:12 CEST

SATS - Nordens ledande träningsföretag har gett uppdraget till Rodeco att leverera ett lekrum till deras nya anläggning i Märsta. Under tiden mamma eller pappa tränar, kan barnen på ett säkert sätt utforska, upptäcka, klättra, krypa och klänga så mycket de vill i det bemannade lekrummet.

Lekrummet är till form och färg speciellt framtaget för SATS och i formgivningen har Rodeco på ett lekfullt sätt utgått från SATS värderingar när det gäller att inspirera barn och vuxna att röra på sig och leva ett aktivt liv, barn som följer med sina föräldrar till träningen får en grundläggande positiv syn på träning och fysisk aktivitet.  Installation av lekrummet beräknas ske under sista veckan i juni.

Rodeco i Åtvidaberg utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer lekmiljöer till shoppingcenter, butikskedjor och varuhus över hela världen. Företaget producerar även äventyrsbad för barn där kunderna är kommunala bad och vattenparker. Tillverkning sker i egna moderna lokaler i Åtvidaberg. Rodecos lekmiljöer är utfomade för spännande, fantasifulla aktiviteter och gjorda med med miljöanpassade material av hög kvalitet. En lekplats från Rodeco är trygg och säker för både barn och vuxna.