SATS Sports Club Sweden AB

SATS öppnar träningscenter i nyöppnade Sollentuna Centrum

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2010 09:24 CET

SATS har under de senaste 5 åren dubblat antalet träningscenter i Sverige. Nu har turen
kommit till Sollentuna som blir det 57:e träningscentret i Sverige. SATS inleder det nya decenniet med att inviga ett nytt träningscenter i nyöppnade Sollentuna Centrum den 9 januari 2010.

- Sollentuna har länge funnits på önskelistan hos oss. Det är en expansiv kommun med
många barnfamiljer och ett aktivt företagsklimat. Läget i nyöppnade Sollentuna Centrum
känns också väldigt bra. Förutom goda kommunikationer och parkeringsmöjligheter
tilltalas vi av den omsorg som lags på kvalitet och upplevelser i själva centrumet – det är
parametrar som väl stämmer in på vår egen verksamhet, säger Kent Orrgren, vd SATS
Sverige.

Träningscentret erbjuder 2000 m2 handikappanpassad träningsyta med den senaste utrustningen i ljusa och fräscha lokaler högst upp i Sollentuna Centrum. Förutom SATS breda träningsutbud inom gruppträning, individuell träning och personlig träning kommer SATS Sollentuna – som första träningscenter i Sverige - att kunna erbjuda medlemmar att följa sin egen pulsnivå under träningen genom en intensitetsmätare på bildskärmar på träningsanläggningen. Ett roligt, enkelt och motiverande hjälpmedel för effektivare träning. Den uppskattade barnpassningsservicen för barn mellan 3 månader och 10 år - MiniSats – erbjuds också på träningscentret. Vår ambition är att erbjuda träningscenter i A-lägen där människor bor och/eller arbetar.

-Med SATS Sollentuna når vi både befintliga och presumtiva medlemmar i en miljö som
också erbjuder butiker, restauranger och upplevelser. Vi är glada och stolta att i dagarna
få inviga vår nyaste träningsanläggning i ett av Stockholms största köpcentrum, avslutar
Kent.

Med lanseringen av SATS Sollentuna kan SATS nu erbjuda 39 träningscenter i Stockholm och totalt 57 stycken i Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:
Kent Orrgren, VD SATS, mobil: 0733-732 410 eller e-mail: kent.orrgren@sats.se

SATS är Nordens ledande träningsföretag med drygt 140 center, varav merparten, 105 är helägda och övriga drivs på franchise- och licensbasis. SATS finns i ett trettiotal tätorter i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Företagets vision är att förbättra människors vardag genom att vara drivkraft för bättre hälsa och ökat välbefinnande. SATS omsätter drygt 1,3
miljarder SEK och har cirka 4 500 medarbetare, motsvarande drygt 1000 heltidstjänster, på sina helägda träningscenter.

Läs mer på www.sats.se.