SATS Sports Club Sweden AB

SATS satsar på Frölunda

Pressmeddelande   •  Okt 13, 2003 17:58 CEST

SATS Sports Club är nordens ledande tränings- och friskvårdskedja. Senast öppnades de nya anläggningarna Kista och Sickla i Stockholm 2003. Nu är det dags igen vid Frölunda Torg i Göteborg. Den nya träningsanläggningen är planerad att slå upp portarna i januari 2004.

”Genom att öppna nya anläggningar som ligger mellan arbete och hem ökar vi vår tillgänglighet och höjer därmed vår servicegrad”, säger SATS Sports Clubs VD Kent Orrgren, själv uppvuxen i Göteborg och med ett förflutet som ishockeyspelare i Frölunda Indians. ”Det känns för mig extra roligt att vi nu öppnar vår 6:e träningsanläggning i Göteborg, därmed har vi 26 anläggningar i Sverige ”.

Frölunda Torg är en knytpunkt för både företag och boende i närområdet och har ett stort antal besökare varje dag. Den 1800 kvm stora träningsanläggningen kommer att innehålla hela SATS träningsutbud med den bredd,variation och kvalitet som SATS erbjuder. Anläggningen kommer innehålla en stor gruppträningssal, en specialformad cykelsal, stor konditionsavdelning och styrkeavdelning med marknadens modernaste träningsredskap. SATS erbjuder även barnpassning under tiden medlemmarna tränar. På gruppträningssidan kommer utbudet att innehålla det mesta, allt ifrån Music Cycling, Core till SatsYoga och BodyPump.

”Vi ser klart att träning på ”gym” har fått en annan betydelse i vanliga människors liv. Åttiotalets kroppsfixering är passé, nu tränar man för att må bättre och för att ha mer ork och livsglädje i vardagen” fortsätter Kent Orrgren. ”Genom att öppna i Frölunda Torg fortsätter vi att jobba långsiktigt med att sprida träningsglädje och göra Sverige friskare”.

För ytterligare information kontakta:
Kent Orrgren, VD S.A.T.S Sports Club,
telefon 08-503 224 10, mobil 0733-73 24 10