Dyslexiförlaget Fallerej Förlag

Satsa på Läsning!

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 17:46 CET

Dyslexiförlaget Fallerej Förlag tar ytterligare ett steg framåt och erbjuder nu konkreta lösningar även för pedagoger. Nu släpps ett komplett projektmaterial för skolan:
- Satsa på Läsning ett läsprojekt för elever i skolår 4 - 9.

Projektboken är på 50 sidor, spiralbunden.
Med boken följer en CD med 11 bilagor med sammanlagt 88 sidor för fri utskrift på skolan.

Satsa på Läsning presenteras i samband med föreläsningen
"Träning och kryckor - inte bara hjälpmedel" torsdag 3/2  kl 18-21
KompetensUtvecklarna   Järnvägsgatan 23 C  Limhamn  Malmö - se evenemang

Forskning visar att daglig, strukturerad träning ger signifikant ökade framsteg för elever med läs- och skrivsvårigheter. Enligt en tre år lång studie vid Göteborgs Universitet konstateras att framsteg gjordes enligt alla mått som prövades - ordavkodning, stavning, läshastighet och läsförståelse.

Författare till projektmaterialet är Kerstin J. Nilsson och Kerstin Stahre, båda med specialkompetens inom dyslexi. De har båda lång erfarenhet av utbildning och av handledning till personer som möter barn, ungdomar och vuxna med läs- och skrivsvårigheter. Tillsammans driver de sedan 2005 företaget KompetensUtvecklarna och de beskriver sig själva som dyslexipraktiker.

-Dagens samhälle ställer stora krav på individens läs- och skrivförmåga. med det här materialet hoppas vi kunna inspirera och underlätta för pedagogerna ute i landets skolor, säger de.

Detta meddelande med bilder under      "Dokument"

Dyslexiförlaget   Fallerej Förlag

- För att ingen ska falla igenom -

Läs- och skrivträningsmaterial med målsättningen att hjälpa föräldrar hjälpa.

www.fallerej.se