SveaLita Trappor

Satsar på trappor mitt i krisen!

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 13:23 CET

Under de senaste årtiondena har en omfattande heminredningsvåg svept genom landet. Svenska folket har bytt kök, renoverat badrum, glasat in altaner och lagt in nya golv som aldrig förr.

Turen har nu kommit till trappor. Därför har jag beslutat att satsa på en trappstudio i Malmö berättar entreprenören Tommy Lindström som har lång erfarenhet av trappor och andra finsnickerier.

Allt fler inser att man faktiskt kan byta en gammal trappa och att det faktiskt är betydligt enklare än att byta ut ett kök eller renovera badrummet. Många har besökt någon som redan bytt sin trappa och upptäckt att effekten av ett trappbyte kan vara påtaglig. Många beskriver det som att de fått ett helt nytt hem.

Kunderna finns i allt från radhus till stora gods.

Trappan är hemmets största möbel och det har stor inverkan på livsmiljön att byta trappan till något nytt, fräscht och som stämmer med den inredningsstil man valt i övrigt. Oavsett hur stor eller liten bostad man har i övrigt. Ett smart val av trappa kan göra att en liten och trång hall känns betydligt större, och har man gott om plats kan man ta ut svängarna ordentligt.

Även bland de som bygger helt nya hus är intresset för trappan stort.

Den ses inte längre som bara en funktion för att ta sig mellan våningarna utan som en viktig och central del i utformandet av hur den nya bostaden ska se ut. Ju tidigare vi kommer med i processen desto större valfrihet har man.

Detta gör att arkitekter också är mycket intresserade av det Tommy och hans företag SveaLita Trappor kan erbjuda.

Vi har ett nära samarbete med nordens största trapptillverkare Trätrappor i Norsjö som marknadsför sina trappor under varumärket Drömtrappor. De har byggt fler trappor än någon annan tillverkare och med vår och deras gemensamma erfarenhet finns det idag inga projekt när det gäller trappor av trä som vi inte klarar att förverkliga.

Trappor är fantastiskt vackra och det känns roligt att få arbeta med något som definitivt hör framtiden till. Även om material som exempelvis ek alltid är gångbara kan man numera också få trappor lackade i alla tänkbara färger och med inslag av glas och metall. Det är otroligt kul att vara med och förverkliga människors alla fantastiska idéer.

Den nya trappstudion ligger på Borrgatan 6 i Malmö. Där har Tommy anställt Pia Ekelund som hjälper kunder att förverkliga sina trappidéer.