Reseguiden

Satsning på hyrbilar lockar biljättarna till Reseguiden.se

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2012 10:00 CET

Nu är det enklare än någonsin att hitta bästa hyrbilspriserna på Reseguiden.se. Jämförelsesajten har tecknat avtal med jättarna Hertz, Alamo, Dollar och Thrifty.
– Det här är ett bra komplement till våra övriga söktjänster, säger Michael Blaxland, vd på Reseguiden.se.
I takt med att det blivit enklare att boka flyg och hotell på nätet har allt fler svenskar blivit mer intresserade av att hyra bil i samband med sina resor.
Nu blir det ännu enklare att hitta bra priser på Reseguiden.se.
Jämförelsesajten har tecknat avtal med några av världens största hyrbilsjättar: Hertz, Alamo, Dollar och Thrifty.
– Hyrbilsföretagen har upptäckt nyttan av att ett närmare samarbete direkt med sökföretagen och inte bara via återförsäljare. Förutom de stora biljättarna har vi även ett tiotal återförsäljare i vår sökmotor för hyrbil, vilket innebär att vi kan erbjuda resenärerna det största urvalet och de bästa priserna, säger Michael Blaxland, vd på Reseguiden.se.

För mer information kontakta:
Michael Blaxland, 0708-30 70 03.
michael.blaxland@reseguiden.se

Pressarkiv och bilder
www.reseguiden.se/press

...............................................................................

Reseguiden Interactive AB
Första Långgatan 28 B
413 27 Göteborg, Sweden
tel: + 46(0)31 774 39 39
www.reseguiden.se

Om Reseguiden.se

Reseguiden.se är Nordens ledande jämförelsesajt för att hitta och boka resor. Varje månad hjälper vi över 1 000 000 resenärer att hitta rätt resa till rätt pris. Det gör vi genom att sammanställa ett brett utbud av resor från fler än 600 resebyråer, researrangörer, flygbolag, hotell, mfl.